wtorek, 20 sierpnia 2019

CRM zintegrowany z Comarch ERP Optima

Użytkownicy programu Comarch Optima, uznanego systemu ERP dla małych i średnich firm, często stają przed wyborem czy korzystać z wbudowanego modułu CRM czy też zakupić program CRM zintegrowany z Optimą. Jeśli użytkownikowi zależy na kompletnym systemie do zarządzania relacjami z Klientami często wybiera nasze oprogramowanie. Jest to często związane z faktem, iż nasz system CRM jest w pełni webowym rozwiązaniem. Oznacza to, że można z niego korzystać poprzez przeglądarkę internetową, przez dowolne urządzenie (laptop, tablet, smartfon). Daje to morze możliwości handlowcom pracującym online.

Dzięki integracji naszego systemu CRM z programem Optima otrzymujemy:

  • Mobilny dostęp do danych zapisanych w programie ERP. Mowa tutaj o dostępie do faktur, płatności czy stanów magazynowych.
  • Możliwość składania zamówień za pomocą mobilnej aplikacji
  • Kompleksowe informacje o kontrahencie w jednym miejscu. Dzięki połączeniu tych dwóch systemów użytkownik otrzymuje najistotniejsze dane (zarówno te crmowe jak i finansowo księgowe) w postaci czytelnych zestawień. Co więcej, ma dostęp do nich online także przez telefon komórkowy.

Podsumowując, zewnętrzny system CRM zintegrowany z Comarch ERP Optima to bardzo dobre rozwiązanie dla wymagających Klientów. Jest to kluczowe w sytuacji gdy firma posiada wielu pracowników mobilnych oraz wiele oddziałów. 

Przy wyborze systemu CRM warto zwrócić uwagę czy program może być zintegrowany z polskimi systemami ERP. W przypadku zagranicznego oprogramowania (jak np.: Sales Force, SAP CRM) taka integracja raczej nie będzie wykonalna lub będzie bardzo droga.

Zobacz także:
Jak skutecznie wdrożyć system CRM